Leder alltid till samma sak

Har försökt prata med min far om att skaffa körkorttillstånd nu till bil för jag vill börja köra, ledar alltid till att han blir sur osv. då han anser att jag inte behöver det på grund av att jag har MC- körkort. + han var väldigt noggran med att säga att jag inte kommer få låna hans bil. struntar i det vill bara ha det:) så har man det gjort.

vår konversation löd ungefär så här:

Jag: Pappa, ska vi boka tid till sån handledarkurs, det är den 19:e och 25:e?
Pappa: mm....
jag: men vilken passar dig bäst?
Pappa. (sitter helt tyst)
Jag: Passar den 19:e?
Pappa: Det vet jag inte, jag kanske inte hemma, det får jag se då
Jag: det kan man inte göra, man måste boka och betala innan
Pappa: Jaha men då får jag väl kolla upp vilken dag jag kan då....

Ibland orkar jag bara inte med hans snack, får väl hoppas att det blir denna månaden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0