Mini Lumpen

Har då utfört mini lumpen som jag hade väldigt höga förväntningar på, det var för jävligt. Det regnade konstant, man frös praktiskt taget dygnet runt och vi var inomhus ca 2 h på de 4 dagarna vi var där. Vi fick en riktigt kärring till instruktör som liknande en svullen hamster som snusade och riktigt fet var hon också. Ingen lärde oss hur man skulle sköta kaminen eller något annat. Tack och lov kom man i en väldigt trevlig grupp med vicke, olli, thilda , jenny osv. Fick härliga tider att sitta så kallat eldvakt, 00-02 första natten, 04-05 andra och 00-01 sista ! Tältet var inte vattentätt så de droppade vatten i ens huvud praktiskt taget under hela natten. Det var typ som på film, ner och gör armhävningar och sit ups i gegga och vattenpölar, springa när man gjorde fel och sen fick vi vandra med packningen, vandringer var dock inte jobbigt. 
Under dagarna fick vi laga vår egen mat, gräva toaletter i skogen, hugga ved, lära oss exercis och lite små tävlingar mot varandra. Ena dagen fick vi tillgång till dusch och timmen efter skulle vi såga av en bit utav ett träd och när jag hade sågat färdigt så hade min sko sjunkigt genom leran och fastnat så när jag skulle backa så faller jag rakt ner i leran och blir geggig från rumpan och neråt ! alla mina kläder var nu helt blöta/geggiga, Underbart !  Andra dagen där var det många som "bröt ihop" och mer än hälften ville åka hem.

Det känns riktigt skönt att ha klarat av det men det var för jävligt. Mycket som gjorde det var att det regnade konstant och att vi fick en riktig äcklig människa till instruktör som inte gjorde något vettigt utan bara stod och skrek på alla. Men på fredagen när alla såg bussen så kände nog alla lycka !
Detta har fått mig att tivla på att söka till lumpen med tanke på hur jävla tråkigt det var men det som gjorde vissa delar kul var gruppen, vi kom på härliga sånger om instruktören och lite annat smått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0